torsdag den 3. november 2011

1, 2, 3 det er en prøve...

Jeg tester farvekombinationer i øjeblikket - til mit næste hæklede tæppe projekt. Et hyggetæppe - og denne gang til migselv. Jeg syns de meget farvestrålende tæpper mange andre i Blogland har lavet er superskønne og det kribler i mig for at lave et i alle regnbuens farver. Og guderne skal vide at jeg jo har garn nok til det ;)

Men problemet er bare - at et "regnbuefarvet" tæppe ikke passer til resten af de ting vi omgiver os med herhjemme. Og et farvestrålende tæppe vil formentlig komme til at "skrige" i stuen. Omvendt overvejer jeg det, fordi jeg godt kan lide at ting ikke er alt for strømlignede, men gerne må bryde stilen lidt....

Jeg syns iøvrigt at bomuldsgarn har nogle fordele fx. i forhold til klarheden i farverne. Men omvendt blir et tæppe i bomuld også ret tungt. Så det vil jeg lige gå og overveje lidt endnu....





Lige pt. tror jeg nu nok at jeg hælder mest til de her - lavet i uldgarn/strømpegarn. Men jeg har ikke besluttet mig endnu.


Jeg skal en tur i garnbutikken idag og indhente inspiration og så må jeg se om jeg kommer hjem med  en lysende klar pære over mit hoved :)

God dag til jer...

Smil fra Maria
:)

2 kommentarer:

  1. :) Ja, man kan hurtigt finde fine kombinationer, når man først kommer igang.

    En dag MÅ jeg bare lave et i alle mulige farver, men det er jeg nok ikke helt klar til at bo sammen med endnu ;)

    SvarSlet