lørdag den 19. november 2011

Hvad man kan få for 1 kr.

... er efterhånden ikke meget. Det er sjovt for jeg kan tydeligt huske fra da jeg var barn, at de voksne fortalte om både 1-ører, 2-ører og hvor ældgamle man syns de var. Nu er det så her at jeg tier HELT stille, og bare tænker på både 5-ører, 10-ører og 25-øren ooO( endda med hul i !!! ) som faktisk var gyldig betalingsmiddel da jeg var barn....

Nå, men egentlig var det slet ikke gamle møntformer jeg ville fortælle om - men om en lille bitte træ-nisse-julemandsfidus, som jeg fandt i en genbrugsbutik idag (på jagt efter et sengebord/minikommode) - og som kostede 1 kr.



Det er ham her, jeg snakker om .... og hele charmen er ; at jeg efter 35 år som københavner-pige, sidste sommer flyttede her til Præstø - hvor selveste Julemanden hvert år faktisk kommer sejlende til byen, for at tænde juletræet på byens torv og dele julegaver ud til børnene. Hvilket iøvrigt sker på fredags....
Så det er hvad man kan få - for 1 kr :)


Smil fra Maria
:)

3 kommentarer:

  1. Ej hvor sjovt, jeg skulle lige til at lave en overskrift der hed noget nær det samme :p
    For efter en tur på spejdernes loppemarked idag, fandt jeg både et stort fad og en sovse skål til 1 kr.

    Det er en rigtig sød julemand du har fundet dig, jeg har en lille kasse med figurer i samme udformning :)

    SvarSlet
  2. Hej Bolette.

    Ja, jeg ved godt at de findes i alverdens afskygninger - men lige ham her, har jeg ikke set før... og vi har lige set opslaget om at Julemanden kommer hertil på fredag. Så det var jo lidt sjovt :)

    SvarSlet
  3. Ja det er da fantastisk at man kan få noget for en krone idag :) Hvor er den iøvrigt rigtig sød . Knus Gitte

    SvarSlet