onsdag den 23. november 2011

.... og jeg sejlede nedad igen...

Ja, ja jeg sejler stadig ikke...

Jeg har tidligere vist jer billedet af det tæppe hun er igang med at hækle fyldt med neon-farvede oldemorfirkanter. Så igår hvor hun var på konfirmations-tur til Roskilde Domkirke, sneg jeg mig ind i hendes garnkurv og lånte noget af hendes garn. Og det er der kommet det her stykke bølger ud af :


Jeg mangler lige et par rækker mere og så skal det foldes og ende med at blive en aflang pude til hendes seng, som jo i den grad matcher hendes eget tæppe - når det om ikke så længe er færdigt :)
Så nu venter jeg bare på at hun er sikkert ude af huset i nogle timer, så jeg kan blive færdig med puden.

Det er med hjertet i halsen at man laver julegaver, når man bor på landet - hvor folk bare banker på og går ind. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg ikke måtte kaste garn og firkanter ned bag sofapuderne i en pærevælling fordi min Mor pludselig stod ude i gangen og jeg var i fuld gang med hendes tæppe. Det er en gåde at det ikke er blevet opdaget endnu.... Og nej, hun læser ikke blogs ;)

Jeg glæder mig til julen er overstået, så de kreative gener ikke skal gå på listefødder :)

Hemmelighedsfulde smil fra Maria
:) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar